tocTable of Contents
clearHide
Język angielski. Motywacja do nauki dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
Głos Nauczycielski 51-52/2022»Głos Nauczycielski 51-52/2022
Głos Nauczycielski 51-52/2022»Głos Nauczycielski 51-52/2022

Aby uczniowie chcieli się uczyć

E+
W ostatnich latach znacznie wzrosła liczba dzieci uczących się angielskiego zarówno na etapie przedszkolnym, jak i wczesnoszkolnym. Niestety, zdarza się, że dzieci po kilku lekcjach tracą zapał do nauki. Co wpływa na motywację?
Wbrew pozorom nauczanie najmłodszych dzieci języka obcego nie jest łatwym zadaniem i stanowi duże wyzwanie dla nauczycieli. „Nauka jest przyjemna i pasjonująca, jeżeli tylko program jest dobrze dopasowany do zainteresowań i zdolności, a nauczyciel wspiera uczenie się bezpośrednie. Jeżeli właściwie uczysz właściwych rzeczy, nie musisz ubiegać się o motywację” – przekonuje Jere Brophy (Brophy, 2002, s. 15). Autor zauważa: „Sprawić, aby uczniowie chcieli się uczyć, to dopiero połowa prawdziwie...

  • Magdalena Tutkaj*
    AuthorMagdalena Tutkaj*