tocTable of Contents
clearHide
Etyka ucierpi na zmianach bardziej niż lekcje religii
Głos Nauczycielski 16-17/2024»Głos Nauczycielski 16-17/2024
Głos Nauczycielski 16-17/2024»Głos Nauczycielski 16-17/2024

Proponuję nowe otwarcie

Z Krystianem Karczem, nauczycielem etyki i filozofii w Publicznej Szkole Podstawowej Cogito w Poznaniu*, rozmawia Katarzyna Piotrowiak
Archiwum prywatneRazem z grupą nauczycieli etyki proponuje Pan, by oderwać etykę od religii, jako przedmiot, który stanowi „wyjście awaryjne” dla nieuczęszczających na religię. Postulujecie opracowanie podstawy programowej kształcenia w ramach nowego przedmiotu skupionego wokół filozofii. Dlaczego tak? – Wierzę, że ta zmiana byłaby ważna. Uczenie dzieci samodzielności w myśleniu o świecie, rozumienia innych, otwartości na różne idee, wychodzenia poza schematy i stereotypy wydaje się sprawą...

  • Katarzyna Piotrowiak
    AuthorKatarzyna Piotrowiak